10 Artis Malaysia Ini Jadi Mangsa ‘Superimpose’ Wajah Ramesh

Lelaki berbangsa India seolah-olah semakin popular di media sosial. Jika sebelum ini kita ada seorang netizen misteri bernama Amran, yang sangat master Photoshop tak habis-habis edit gambar artis dengan meletakkan wajahnya, kini muncul pula anak didik terbarunya bernama Ramesh.

Melalui Instagram, dia membuat heboh di media sosial dengan penampilan-penampilan artis popular tempatan dengan menyunting semula gambar artis Malaysia menggantikan wajahnya atau lebih dikenali sebagai tekni ‘superimpose’. Memang lucu.

Dengan menggunakan applikasi khas atau Photoshop, Ramesh berjaya meng edit wajah para selebriti yang digemarinya seperti Neelofa, Aeril Zafril, Fazura dan sebagainya. Nak lihat hasilnya? Jom lihat gambar-gambar ini

Aeril Zafrel & Wawa Zainal

Dato Seri VIda

Fazura dan Fattah Amin

Laudya Cynthia Bella

Sara Yanti & Jep Sepahtu

Neelofa & Fattah Amin

Uncle Ramesh

Inilah gambar sebenar Ramesh, dengan menggunakan gambar yang sama tapi dia mampu ubah kesemua gambar artis kegemarannya. Sememannya, sejak akhir-akhir ini ramai pula artis Malaysia yang terpalit dengan skandal foto atau video edit. Namun banyak yang menganggap foto itu hanyalah di’edit’ atau photoshop.

Jadi sebagai pengguna media sosial, jangan mudah percaya dan tertipu dengan gambar artis yang telah diedit. Nanti boleh jadi fitnah besar nanti jika kita suka menyebarkan perkara yang tak betul.

sumber:/www.hangat.com